سوغاتی های ایران

اشنایی با سوغاتی تمام نقاط کشور و فرهنگ خرید صحیح سوغاتی برای اعضای خانواده و اقوام و اشنایی با فرهنگ های مختلف کشور

سوغاتی های ایران

اشنایی با سوغاتی تمام نقاط کشور و فرهنگ خرید صحیح سوغاتی برای اعضای خانواده و اقوام و اشنایی با فرهنگ های مختلف کشور

سوغات یا ره آورد کالایی ست که از یک شهر،روستا یا منطقه ای توسط معمولاً مسافران و گردشگران خریداری میگردد تا پس از بازگشت مسافر به نزدیکان،دوستان و آشنایان هدیه داده شود.ره آوردها به طور معمول جز صنایع دستی،محصولات صنعتی و مواد غذایی ساخته شده در نواحی مختلف جغرافیایی هستند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

میوه های خشک و زعفران 

اگر شما فکر می کنید میوه های خشک به پسته و بادام و خرما محدود می شود اصلاً اینطور نیست. انواع میوه های خشک شور و غیر شور با تنوع گشترده ای در بازارهای مختلف وجود دارد. 

ایرانیان به طور مداوم از آجیل شور به عنوان میان وعده استفاده می کنند از جمله تخمه هندوانه، تخمه آفتابگردان و.... 

این آجیل و خشکبار می تواند بهترین هدیه برای فامیل و دوستان باشد. 

زعفران از هدیه های دیگر است که در آشپزخانه هر ایرانی موجود می باشد. زعفران های با کیفیت در بسته های بسیار شیک در بازار موجود است. 


 انواع و اقسام شیرینی های ایرانی 

گز " و " سوهان " دو شیرینی معروف ایرانی هستند که به راحتی می توان آنها را تهیه کرد. در مزه ها و طعم های مختلف و در آنها مغزهایی مانند پسته و بادام نیز وجود دارد. 

 

 


ترمه 

نوعی پارچه گرانبها از الیاف لطیف از صنایع دستی سنتی ایرانی می باشد. دارای نقش های مختلف مانند " بته جقه " و " گل های شاه عباسی " می باشد. 

ترمه ها دارای تنوع بسیار در رنگهای مختلف می باشند. ترمه های شهر یزد بسیار معروف است. برای بافت ترمه از ابریشم و پشم مرغوب استفاده می کنند. 

 


طلا و جواهرات و زینت آلات نقره 

هر منطقه از ایران تعدادی فروشگاه های جواهر دارند که دارای طلاهای 18 عیار می باشند. دستبند، آویز، حلقه همه بسیار جذاب هستند و شما را به خود خیره می کنند. اگر شما از طلا استفاده نمیکنید حتی می توانید انواع نقره با تزیین یاقوت، زمرد و عقیق و فیروزه خاص مشهد را نیز خریداری کنید. 

 


 سنگ های قیمتی 


 


فرش ها 

 


 انواع صنایع دستی 

صنایع دستی کوچک و ارزان مانند نقاشی های مینیاتوری، جعبه های چوبی دست ساز، محصولات شیشه ای، مجسمه های مختلف و چرم دوزی را می توانید ببینید. تسیبح های متفاوت و بسیار زیبا، کتاب قرآن با جلدها و مدل های مختلف نوشتاری و طرح های زیبا نیز بسیار وجود دارد.  


  • ۹۷/۰۱/۱۴
  • حسین شرقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی